Druk druk druk. - Reisverslag uit Federal Way, Verenigde Staten van Sem Bosch - WaarBenJij.nu Druk druk druk. - Reisverslag uit Federal Way, Verenigde Staten van Sem Bosch - WaarBenJij.nu

Druk druk druk.

Door: Sem.

Blijf op de hoogte en volg Sem

13 November 2013 | Verenigde Staten, Federal Way

Dus, omdat mijn moeder en zelfs Evi al weer vroegen om een verhaaltje en omdat ik weet hoe erg ze mij wel niet moet missen, dacht ik, laat ik ze maar een verhaaltje geven. Dat is het minste wat ik kan doen haha.

Dus eens kijken, ik maak zoveel mee hier dat ik niet eens meer weet wat ik allemaal heb gedaan sinds de afgelopen keer. Gelukkig hou ik een dagboek bij, zodat ik weet wat ik wanneer allemaal heb gedaan.

Een paar weken geleden ging het alarm op school af, ik dacht dat het een oefening was. Mijn lerares die ik op dat moment had liep het klaslokaal uit. Nadat ze terug kwam deed ze de deur op slot. Het meisje dat naast mij zat en het meisje dat tegenover mij zat stonden op en sloten de gordijnen, mijn leraar had ondertussen de deur met papier afgeplakt. Ik had nog steeds geen idee wat er aan de hand was, dus ik vroeg mijn klasgenootje wat er gaande was. Zij vertelde mij dat er een ' lockdown' was. Ooh ja tuurlijk, een lockdown, euuh hallo ik kom uit Nederland!! Ze legde me uit dat er iets gaande was buiten de school, als er z' on alarm af gaat moeten alle ramen, deuren, gordijnen gesloten worden. Zodat niemand kan zien hoeveel mensen er in de ruimte zijn bla bla. Ik vond het best een eng idee, maar iedereen was opmerkelijk rustig dus ik dacht dat het wel niet zo erg zou zijn. Nadat we een uur langer in de klas zaten dan bedoeld, riep iemand dat er op twitter stond dat er iemand met 2 geladen geweren rond liep. WAT?! Dat is waar ik eerste instantie gelijk aan dacht.. Het was nog niet gezegd of de directeur riep over de intercom dat de 'lockdown' was afgelopen. Fieuww, dat was een opluchting. Later bleek dat de school was bedreigd door een man, maar uiteindelijk bleek alles goed te zijn. Ze nemen natuurlijk het zekere voor het onzekere.
Daarna in mijn laatste lesuur, ging het brandalarm.. Iedereen dacht hetzelfde, wat nu een oefening, we hebben net een 'lockdown' gehad! Maar wat bleek nou het was een echte brand. Iemand had een brand gesticht in de jongens toilet. Pfff What a day ha!

Ik ben naar het aquarium hier in Seatlle geweest. Twee vriendinnen van zwemmen hadden mij meegevraagd. Een van de meisjes werk daar, dus zij kon me vanalles uitleggen. Het was heel erg leuk om alles te zien. Op de pier zag ik zelfs een wilde zeehond! Ik stond daar enthousiast te schreeuwen, o my gosh a seal, look there is a seal. En Celena en Megan begonnen kei hard te lachen, nog nooit een wilde zeehond gezien Sem. Haha, bleek dus heel normaal te zijn, whoops iets te entthousiaist.

Ondertussen ben ik ook nog naar Canada geweest, zo even tussendoor haha. Hallie en Hakie gingen naar een paard kijken en ik mocht mee:)We zouden op donderdag vertrekken en diezelfde dag weer terugkomen. Maar toen ik thuis kwam van zwemmen kwam Hakie naar mijn toe, Sem plannen zijn veranderd, we gaan nu. Dus als je kan zo snel mogelijk je koffer pakken en dan gaan we. Op naar Canada.
Daar zijn we eerst naar Hallie's paard gaan kijken en daarna hebben we rond gereden met de auto en zijn we naar vancouver gereden.
Oja, Hakie heeft me ook nog een Hollands stadje laten zien hier. Ja een Hollands stadje midden in Amerika. Dat was zo grappig, het leek net of ik weer in Nederland reed. De huizen, de straat, zelfs de bomen langs de weg leken hetzelfde. Daar hebben we nog wat Nederlands eten geshopt in de supermarkt:). Op de terug weg werd het nog even spannend, de man op de grens vroeg of ik mijn reispapieren mee had, maar ik had alleen mijn paspoort met visum erin meegenomen. Dus ik wanhopig zoeken naar een papier in me tas dat ik niet mee had genomen.. Toevallig had ik mijn paspoort mapje meegenomen en daar zat een papier in. Dus ik gaf dat aan hem en zeg heel zelfverzekerd, dat is het enige wat ik heb. Hij kijkt naar het papier, geeft de paspoorten terug en wenst ons een fijne dag. Het mooiste was nog dat ze op het vliegveld zeiden dat ik dat papier weg kon gooien. Heeft me nu toch mooi een paar uur minder bespaard, anders had nog even in Canada vastgezeten (weet niet of ik dat zo erg had gevonden).

En dan natuurlijk Halloween:) Ik mocht de hele mikmak meemaken. Zijn langs de deuren geweest voor snoep in zombie outfit en heb me eigen pompoen uitgehold. Het grappige was dat heel veel mensen aan de deur vroegen, okee in welk highschool jaar zit jij. Maar ik dacht, kan me niks schelen wat iedereen denkt, ik ga trick a treating!

Dit weekend zijn we weekendje weg geweest naar de kust. Hebben van alles bekeken, gewandeld, zijn naar het strand geweest, het regenwoud, een heel geslaagd weekend dus! Volgende week is Thanksgiving, waar ik erg naar uitkijk en dan komt kerstmis alweer. (gaat veel te snel)
Ojaa, ik stond nog in de krant. Was niet veel bijzonders, maar mijn coach was geintervieuwd en heeft mijn naam genoemd in zijn stukje! Toch best mooi dacht ik.

Dus alles gaat nog goed hier (zoals je kunt lezen). Het gaat zo snel voorbij en vind het nog steeds zo raar dat ik hier ben. Denk dat ik er nooit aan wen. Hier lijkt het niet echt, maar thuis lijkt ook niet echt meer.. Het is zoo raar! 1 ding weet ik zeker, voorlopig hou ik het hier nog wel even uit!)

Liefs Sem xxxx

  • 13 November 2013 - 04:57

    Sem Van Den Bosch:

    Oja, ik kan elke keer geen foto's bij mijn verslag toevoegen, dus ik zal wat foto' s op facebook zetten!

  • 13 November 2013 - 07:43

    Bo:

    Zooo trots op mijn (kleine?!?!) zusje!!!

  • 13 November 2013 - 08:21

    Karen:

    Ha Sem,

    Wat een enthousiaste verhalen, super leuk! En inderdaad, laat al die mensen maar denken met Halloween, dit moet je gewoon een keer meemaken ;-). Heel veel plezier!

    Liefs,
    Karen

  • 13 November 2013 - 11:36

    Marleen:

    Sem te leuk om te lezen dit! Krijg zelf weer helemaal heimwee..
    Thanksgiving zal je ook wel geweldig gaan vinden!
    Geniet er maar optimaal van voordat het allemaal alweer voorbij is idd!
    maar af en toe zeker zon verhaaltje schrijven voor ons thuisss:D
    xx

  • 13 November 2013 - 18:41

    Anita En Malou:

    Hoi Sem,

    Ook wij zijn blij dat je moeder en Evi om een verhaal vroegen. We zijn elke keer weer benieuwd naar je. Maar wat eng op school. Dit wil je als ouders thuis in Nederland helemaal niet horen. Nu ook verstand van paarden gekregen?
    Alvast een happy thanks giving gewenst. Tot je volgende verhaal!
    Groeten uit Puiflijk

  • 13 November 2013 - 23:42

    Leonne:

    Hallo Sem ,mooi verhaal , geweldig dat je het zo naar je zin hebt , je zit gewoon in een film !!! Geniet ervan meid ! Xxx johan & leonne p.s en prachtige foto's ..

  • 15 Januari 2014 - 12:48

    Marjo Van Sonsbeek:

    Hoi Sem,

    ik heb al je verslagen nog eens zitten lezen.
    Wat geweldig om te lezen wat je allemaal mee maakt en al gezien hebt.
    Ik blijf natuurlijk iedere maandagavond op de hoogte van de verhalen van je moeder.
    Blijf genieten.
    We wachten het volgende verslag weer af.

    Héél veel groetjes Marjo.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sem

Ik ga voor een jaar naar de staat Washington het plaatsje Federal way. Ik ga hier voor een jaar naar een Highschool en verblijf in een gastgezin, op deze manier wil ik iedereen er van op de hoogte brengen hoe het mij gaat en wat ik allemaal meemaak!

Actief sinds 12 Aug. 2013
Verslag gelezen: 676
Totaal aantal bezoekers 9063

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2013 - 01 Juli 2014

Mijn eerste reis als uitwisselings student!

Landen bezocht: