Everthing feels like normal. - Reisverslag uit Federal Way, Verenigde Staten van Sem Bosch - WaarBenJij.nu Everthing feels like normal. - Reisverslag uit Federal Way, Verenigde Staten van Sem Bosch - WaarBenJij.nu

Everthing feels like normal.

Door: sem

Blijf op de hoogte en volg Sem

06 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Federal Way

So time for a story again.

Jaa ik weet het, het is al weer een tijdje geleden.. Heb dan ook veel meegemaakt!

Heb me eerste schooldag gehad, dat voelt al weer zo lang geleden! School is voor mij al weer gewoon normaal. Op het begin moest ik wel een beetje wennen aan school, andere mensen, andere lessen. Maar dat gaat nu steeds beter! Ben al helemaal gewend. Alleen het 6 uur opstaan went maar niet, heel raar?!
Het gaat allemaal zo snel, heb helemaal niet het gevoel dat ik hier al weer bijna 2 maanden zit! De schooldagen zijn heel normaal geworden, na school heb ik altijd zwemtraining. Huh zwemmen?! Ja voor de mensen die het nog niet wisten, ben toch gaan zwemmen. Ik had het voetbalteam gehaald alleen kwam erachter dat zwemmen in het zelfde seizoen was. En heb geen spijt van de keuze die ik heb gemaakt. Het zwemmen gaat super goed en vind het echt super super leuk!

Eens kijken, heb ook me eerste rodeo gehad! Ben naar een soort van kermis geweest wat ze hier 'the fair' noemen, daar verkopen ze vanalles; allerlei soorten dieren, speelgoed, gereedschap noem maar op. Daarnaast zijn er ook kermis attracties waar je in kunt en er was dus ook een rodeo. Dat was super leuk, het leek net voor de mensen die het programma kennen, of ik in meclaud daugthers zat! De mensen die op wilde paarden en stieren rijden, koeien die gevangen worden met lasso's. Echt super gaaf om mee te maken!

Dan Mount rainier, dat was heel erg mooi. Daar ben ik met alle exchange students heen geweest. We hadden super geluk met het weer, konden gewoon in een hempje en in een kort broekje lopen en door het weer hadden we een super mooi uitzicht. De busreis van bijna 4 uur was lang, maar het was de moeite waard. We zijn met z'n alle naar de top gelopen (wat wat moeite kosten pff) en daar hadden we een mooi uitzicht. Sommige mensen van mijn groep waren helemaal naar de top gelopen omdat ze graag sneeuw wouden zien, maar ik was bekaf en sneeuw was voor mij niet zo bijzonder haha.
Oja we hebben ook gevist ofja, geprobeerd te vissen. Want toen we op de boot zaten begon het super super hard te regenen, je kon helemaal niks meer zien zo hard dat het regende En als klap op de vuurpijl begon het te onweren en te bliksemen. Het was super dichtbij plus onweer en bliksem gaat niet super goed samen met water... Dus het vissen liep letter en figuurlijk in het water haha, want we waren zijkesnat!

Heb ook spiritweek meegemaakt op school, dat hield in dat we de hele week verkleed naar school moesten.
Maandag : Pyjamaday
Dinsdag : Twinday
Woensdag : Sportsday
Donderdag : Neonday
Vrijdag : Blackout.
Vrijdag was de grote football game. De school had een wedstrijd op internet gewonnen, dus onze wedstrijd zou op tv komen! Ik was samen met wat vrienden geweest en het was echt heel leuk. Echt americaans, de cheerleaders en iedereen is super enthousiast. Na de game gingen we naar de mac wat eten (natuurlijk).

Gisteren ben ik met alle exchange students naar Seattle geweest. Heb echt een super leuke dag gehad! We zijn naar de eerste Starbucks geweest en daarna gingen we naar de space needle (dat is het monument van Seattle). Daar hadden we weer mooi uitzicht over de stad. We hadden super geluk met het weer (heeft de hele week geregend, nu schijnt de zon al het hele weekend:)). Na de space needle kwam het leukste gedeelte van de dag; de Duck ride's. We kregen een tour door Seattle en daarna gingen we met die bus het water in. De chauffeur was super grappig. De bussen waar we in reden leken een beetje op een partybus haha. Elke keer als we een starbuck's tegen kwamen moesten we uchta schreeuwen. Betekend 'alweer' in het noorwegs. Want in Seattle alleen al zijn er 420 Starbucks. WAT?? zoveel, jaa! vandaar het woord alweer haha.
En als mensen een foto van de bus maakte, moesten we allemaal als tijgers uit de bus gaan hangen en hard grommen. Wij als groep waren natuurlijk erg luid, dus we hebben veel schik gehad. Op het water kregen we de kans om wat foto's van de skyline van Seattle te maken. And again super mooi!!

Duss het gaat heel erg goed hier. De dagen gaan super snel voorbij en tegerlijker tijd lijkt alles al zo normaal. Voel me super thuis in het gastgezin. Heb helemaal niet het gevoel dat ik hier al bijna 2 maanden zit, maar tegerlijker tijd heb ik het gevoel dat ik hier me hele leven al woon haha. Met me Engels gaat het steeds beter, heb zo me goede en slechte dagen.

Tot snel dan maar weer!
xxxxxxxxxx

  • 06 Oktober 2013 - 23:03

    Papa:

    Super mooi verhaal. Super dat je het super naar je zin hebt. By the way ik krijg zin in een super supertje. Groetjes je super pa

  • 07 Oktober 2013 - 00:15

    Nathalie:

    ha die lieve Sem, wat leuk om jou verhaaltjes te lezen, en erg fijn dat je het goed maakt.
    Hoop nog veel van je te mogen lezen!!!!!!!!!!!
    lieve groetjes van ons allemaal robbert nina [ die is nu al een beetje jaloers op jou, wat Sem doet dat wil ik later ook] puck cliff en Nathalie.xxxxx

  • 07 Oktober 2013 - 00:18

    Sem:

    super reactie super papa. geniet super van je super supertje!

  • 07 Oktober 2013 - 00:18

    Sem:

    super reactie super papa. geniet super van je super supertje!

  • 07 Oktober 2013 - 09:58

    Bo En Jasper:

    T is gewoon helemaal super!

  • 07 Oktober 2013 - 18:08

    Jacqueline:

    Hoi lieve Sem

    Wat fijn dat het zo goed met je gaat!
    Sil is 4 dagen naar Berlijn geweest en ik heb de hele tijd aan
    je zitten denken want ik vond 4 dagen al lang hahaha
    Maar geniet ervan en ik hoop je snel een keer op skype te zien!
    Dikke kus van ons allemaal XXXX

  • 08 Oktober 2013 - 16:53

    Inge:

    GE-WEL-DIG... om al jouw avontuur verhalen te lezen! Helemaal à la Sem! Als ik het lees, lijkt het nét alsof je naast ons zit te vertellen! Heerlijk! Vooral die Duck ride.. Aan de foto's te zien.. lachen, gieren brullen! Nee ik lees het al... geen heimwee naar Lauwe (uhhh Boven-End..) Geeft niet alleen maar goed! Al klaar voor de Halloween Party want die vieren ze daar geloof ik ook aardig! Kostuum al aangeschaft?
    Nou meid, geniet ze! Op naar jouw volgende reisverhaal! x

  • 10 November 2013 - 20:07

    Rinus En Lia:

    Hoi Sem,

    WE hebben je verslagen gelezen.
    Wat maak je veel mee in dat grote Amerika.!
    Fijn dat je zo'n goed gastgezin heb getroffen.
    Vervelend dat je overal mee na toe moet reizen toch.!!!
    Wat jij alles al gedaan heb in deze paar maanden.
    Jammer van het voetbal kon je ze niet een poepje laten ruiken!!
    Maar zwemmen kun jij ook goed.
    Wij zijn vorig jaar in Amerika geweest en vinden het leuk om dit weer te lezen.
    Starbucks lekker!! alles is er veel en groot alleen die vis valt een beetje tegen die je gevangen hebt.
    Foto's zijn er nog niet veel die je plaats kan wat meer zijn.
    Heel veel plezier geniet van alles en Groetjes Uit het natte Nederland.


    Rinus en Lia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sem

Ik ga voor een jaar naar de staat Washington het plaatsje Federal way. Ik ga hier voor een jaar naar een Highschool en verblijf in een gastgezin, op deze manier wil ik iedereen er van op de hoogte brengen hoe het mij gaat en wat ik allemaal meemaak!

Actief sinds 12 Aug. 2013
Verslag gelezen: 681
Totaal aantal bezoekers 9066

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2013 - 01 Juli 2014

Mijn eerste reis als uitwisselings student!

Landen bezocht: